Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AJUNTAMENT DE MONCADA
Seu Electrònica
AJUNTAMENT DE MONCADA

S45801-Alta Padró d'habitants, procedent d'un altre municipi, província o país_v2

Escut de AJUNTAMENT DE MONCADA
Seu Electrònica > S45801-Alta Padró d'habitants, procedent d'un altre municipi, província o país_v2

S45801-Alta Padró d'habitants, procedent d'un altre municipi, província o país_v2

Des del dia 10/01/2023 fins al dia 31/12/3000

ALTA EN EL PADRÓ D’HABITANTS PROCEDENT D’UN ALTRE MUNICIPI, PROVÍNCIA O PAÍS

El padró municipal és el registre que acredita la residència al municipi i al domicili habitual d’un ciutadà a tots els efectes administratius. Tota persona que visca a Espanya està obligada a inscriure’s en el padró del municipi on resideix habitualment. Qui visca en diversos municipis s’haurà d’inscriure únicament en aquell en què residisca més temps a l’any. 

Les persones menors d’edat no emancipades i les majors d’edat incapacitades tindran el mateix veïnatge que els progenitors que en tinguen la guarda i custòdia, o les persones representants legals si no en tenen, llevat d’autorització per escrit d’aquests per a residir en un altre municipi. 

requisits

  • Ser major d’edat o haver-se emancipat (major de 16 anys).
  • Documentació d’identificació en vigor (DNI, NIE, etc.)

DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR

De manera electrÒnica

En el cas que l’alta per canvi de residència siga de diverses persones interessades, hauran de signar manualment en el full d’inscripció i adjuntar el FULL D’AUTORITZACIÓ omplert i signat degudament (de forma manual), per totes les persones majors de 16 anys que residisquen al domicili.

EN ELS DOS CASOS (DE MANERA PRESENCIAL I ELECTRÒNICA)

  • Sol·licitud d’empadronament (full padronal)
    Full omplert i signat per totes les persones majors d’edat que s’hi incloguen. (Llegiu les instruccions per a omplir el full), disponible en l’apartat DOCUMENTACIÓ.
  • Documents que acrediten la identitat
    • Espanyols/espanyoles: DNI (obligatori per a majors de 14 anys)
    • Estrangers/estrangeres::
      • Ciutadania d’estats membres de la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Suïssa: Certificat de Registre de Ciutadania de la Unió, on conste el número d’identitat d’estranger (NIE), al costat del document acreditatiu de la identitat o passaport expedit per les autoritats del país.
      • Resta: Targeta d’identitat d’estranger expedida per les autoritats espanyoles, en la qual consta el número d’identitat d’estranger (NIE) o, si no se’n disposa, passaport expedit per les autoritats del seu país.
    • Menors d'edat:
      • Fins a 14 anys: Llibre de família o certificat de naixement, en cas que no disposen d’un document d’identificació.
      • Majors de 14 anys: els mateixos documents d’identificació que s’exigeixen per als majors d’edat.
  • Acreditació de la representació de menors i persones amb discapacitat per a l’exercici de la seua capacitat jurídica
    • Persones menors no emancipades:
      • Llibre de família o certificat de naixement.
    • Empadronament amb un sol progenitor:
      • Si n’hi ha, resolució judicial sobre guarda i custòdia.
      • Consentiment de l’altre progenitor o autorització judicial, en virtut de l’art. 154 del Codi Civil, per a dur a terme el canvi de domicili o residència.
      • Excepcionalment, en determinats supòsits, declaració responsable on es justifique la impossibilitat de disposar de la signatura de l’altre progenitor. Annex I o Annex II.
      • Si la guarda i custòdia és compartida i la resolució no es pronuncia sobre el lloc d’empadronament, caldrà aportar sempre l’acord mutu entre els dos progenitors o una resolució judicial que es pronuncie expressament sobre l’empadronament.
    • Persones amb discapacitat per a l’exercici de la seua capacitat jurídica:
      • Autorització o resolució judicial que acredite la representació.
  • Documentació acreditativa del domicili de residència
    • Títol de propietat (escriptura, contracte de compravenda, nota del registre...)
    • Contracte vigent d’arrendament d’habitatge per a ús de residència habitual acompanyat de l’últim rebut de lloguer.
    • En cas d’autorització de persona empadronada: títol que acredite la possessió efectiva de l’habitatge (propietat, lloguer...) a nom d’aquella.
    • L’Ajuntament té la potestat d’acceptar altres documents (s’accepta la presentació de rebuts de llum i d’aigua de data actual) i d’efectuar les comprovacions que considere oportunes per a comprovar la veracitat de les dades i efectuar una gestió correcta del tràmit.
    • Empadronament en establiments col·lectius:
      • Quan l’alta es produïsca en un establiment col·lectiu (residències, convents…) l’autorització haurà de ser subscrita per la persona que la dirigisca, amb el segell de la institució en el full del padró o en un imprés a banda.
      • Quan s’òmpliguen o es presenten autoritzacions, s’hi acompanyaran fotocòpies dels documents d’identitat de les persones que autoritzen.
    • Informació complementària:
      • Si en l’habitatge hi ha persones empadronades que no hi resideixen, per a fer una nova inscripció s’iniciarà un expedient de baixa per inscripció indeguda a les persones empadronades anteriorment.
      • La inscripció d’estrangers o estrangeres no comunitaris sense autorització de residència permanent haurà de ser objecte de renovació periòdica cada 2 anys. Es declararà la caducitat de les inscripcions que s’hagen de renovar periòdicament sempre que la persona interessada no haguera procedit a la renovació. En aquest cas, la caducitat es podrà declarar sense necessitat d’audiència a la persona interessada.

Formas de presentació

Telemàtica

El ciutadà o la ciutadana pot presentar la sol·licitud en la seu electrònica de l’Ajuntament de Moncada (sede.moncada.es).

AQUEST TRÀMIT REQUEREIX SER SIGNAT DE MANERA ELECTRÒNICA. Per favor punxe ACÍ I LLIJA AQUEST DOCUMENT de requisits técnirequisits tècnics abans d’iniciar la tramitació.

Presencial

El ciutadà o la ciutadana podrà presentar la sol·licitud en les oficines del Registre de l’Ajuntament o qualsevol altra de les que preveu l’art. 16.4 de la Llei 39/2015 d’1 d’octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.

La sol·licitud de cita prèvia es pot tramitar en l’enllaç punxeu ACÍ (enllaç sol·licitud de cita prèvia)

Normativa

  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236 de data 2 d’octubre de 2015)
  • Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
  • Reial Decret 1690/86, d’11 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.
  • Resolució de 3 de febrer de 2023, de la presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Cooperació Autonòmica i Local, per la qual es modifica la de 17 de febrer de 2020, per la qual es dicten instruccions tècniques als ajuntaments sobre gestió del padró municipal.

EfectEs del silenci

Positiu

TERMINI de resolució

3 mesos

Fi a la vIa administrativa

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • El tràmit requereix que la persona sol·licitant s'identifique i signe amb certificat digital
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AJUNTAMENT DE MONCADA - P4617300A
Major, 63
46113 Moncada València
Precarga de imagen Precarga de imagen